КРЫЖАВАНКА “ЗНАЙДЗІ 10 СЛОЎ І ПАТЛУМАЧ ІХ ЗНАЧЭННЕ, АБО ПАДЗЕЮ”
С | І | Н | І | Я | В | О | Д | Ы | Ў |
В | І | Л | Ь | Н | Я | З | О | Л | Д |
О | Г | Р | А | Л | Ь | Г | Е | Р | Д |
Д | Е | Ж | К | Е | Г | Л | І | Я | Ж |
Л | Д | А | К | Е | Й | С | Т | У | Т |
Е | З | М | П | Р | А | Г | Е | Н | О |
І | І | О | Д | Р | Н | Н | Р | У | Г |
М | М | Й | А | А | Д | С | І | Т | Ы |
Р | І | Ц | В | П | Р | Ы | С | Р | О |
А | Н | Ь | Ы | П | Э | Р | О | Л | Д |
В | П | О | Д | Л | Й | Ж | Э | Т | І |
Гісторыя Беларусі
Дата:
Kлас:6
Tэма: Умацаванне вялікакняжацкай улады. Барацьба з крыжакамі.
Сувязь з папярэднімі ведамі: Утварэнне Вялікага Княства Літоўскага
Мэта ўрока: Мяркуецца, што вучні будуць ведаць вызначэнні паняццяў: Вялікае Княства Літоўскае і Рускае;шляхі ўключэння беларускіх зямель у склад ВКЛ.
Вучні будуць ўмець характарызаваць адносіны ВКЛ з Тэўтонскім ордэнам; вынікі ўключэння беларускіх зямель у склад ВКЛ;вызначаць вынікі барацьбы з крыжацкай агрэсіяй;даваць ацэнку дзейнасці князёў Гедзіміна, Альгерда, Давыда Гарадзенскага, Андрэя Полацкага.
НаШтоБуЗУ (на што буду звяртаць увагу).Мэты ўрока мовай вучняў:
1.Буду ведаць наступныя паняцці: Вялікае Княства Літоўскае і Рускае;шляхі ўключэння беларускіх зямель у склад ВКЛ.Буду ўмець характарызаваць адносіны ВКЛ з Тэўтонскім ордэнам; вынікі ўключэння беларускіх зямель у склад ВКЛ;
вызначаць вынікі барацьбы з крыжацкай агрэсіяй;
даваць ацэнку дзейнасці князёў Гедзіміна, Альгерда, Давыда Гарадзенскага, Андрэя Полацкага.
Ключавое пытанне да вучняў: Пытанне 8* §2
Ход урока (метады і заданні):
1. Арганізацыйны момант
1. Шляхі ўключэння беларускіх зямель у склад ВКЛ.
Арганізацыя работы з гістарычнай картай, з дакументам.
Работа з картай ,с.15 падручніка+ СХЕМА НА С. 16
Работа з КАРЦІНАЙ І ДАКУМЕНТАМ (вучэбны дапаможнік, С.16-17):«Бітва на Сініх водах»: вызначыць прычыны перамогі літоўска-рускага войска).
ЗАПІС У СШЫТАК ДАТЫ-1362 Г.—БІТВА НА СІНІХ ВОДАХ
2. Княжанне Гедзіміна і Альгерда.
Арганізацыя работы з вучэбным дапаможнікам.
Работа з вучэбным дапаможнікам п.2 §2.
1316 год—Гедзімін
ПАЛІТЫКА:
-ВКЛ –ЦЭНТР АБ’ЯДНАННЯ ЎСХОДНЕСЛАВЯНСКІХ ЗЯМЕЛЬ
-ПРАВОДЗІЎ МУДРУЮ ЎНУТРАННУЮ І ЗНЕШНЮЮ ПАЛІТЫКУ
-СУПРАЦЬСТАЯЎ КРЫЖАКАМ І ТАТАРАМ
-АКТЫВІЗАВАЎ КАНТАКТЫ З ЗАХОДНЯЙ ЕЎРОПАЙ
-1323 Г- ПЕРАНЁС СТАЛІЦУ ДЗЯРЖАВЫ Ў ВІЛЬНЮ
ГЕДЗІМІН—“КАРОЛЬ ЛІТВІНАЎ І РУСІНАЎ”, ТЭКСТ, НА С.18
-1341 Г-ПАСЛЯ СМЕРЦІ ГЕДЗІМІНА ТРОН ЗАНЯЎ ЯЎНУТ, АДНАК АЛЬГЕРД І КЕЙСТУТ ПАЗБАВІЛІ ЯГО ЎЛАДЫ.
АЛЬГЕРД | КЕЙСТУТ |
-1345 -1377 –ЧАС КНЯЖАННЯ -УСХОДНЯЯ ЧАСТКА ВКЛ -СТАРАЎСЯ ПАШЫРЫЦЬ МЕЖЫ ВКЛ НА ЎСХОДЗЕ -БАРАЦЬБА ЗА “РУСКІЯ ЗЕМЛІ” ХАРАКТАРЫСТЫКА АЛЬГЕРДА, С.20 ВЫНІКІ: -ТЭРЫТОРЫЯ ВКЛ ПАВЯЛІЧЫЛАСЯ Ў 2 РАЗЫ -ВЯДУЧАЯ РОЛЯ ВКЛ У РАЗВІЦЦІ ЭКАНОМІКІ І КУЛЬТУРЫ | -ЗАХОДНЯЯ ЧАСТКА ВКЛ -БАРАЦЬБА З КРЫЖАКАМІ |
3. БАРАЦЬБА з крыжацкай агрэсіяй.
Арганізацыя работы са СХЕМАЙ “АСНОЎНЫЯ НАПРАМКІ КРЫЖАЦКАЙ АГРЭСІІ”, С.20-21.
4. Стараста Давыд Гарадзенскі, князь Андрэй Полацкі
Арганізацыя работы з вучэбным дапаможнікам.
Работа з вучэбным дапаможнікам п.4§2, С.22-24
Спосаб праверкі дасягнення мэтаў урока вучнямі:
Адказ на ключавое пытанне
РАБОТА З ГІСТАРЫЧНЫМІ ДАКУМЕНТАМІ ПРЫ ЗАПАЎНЕННІ “СТАРОНКІ Ў ВК НА ГСІТАРЫЧНЫХ АСОБ”
КРЫЖАВАНКА “ЗНАЙДЗІ 10 СЛОЎ І ПАТЛУМАЧ ІХ ЗНАЧЭННЕ, АБО ПАДЗЕЮ”
С | І | Н | І | Я | В | О | Д | Ы | Ў |
В | І | Л | Ь | Н | Я | З | О | Л | Д |
О | Г | Р | А | Л | Ь | Г | Е | Р | Д |
Д | Е | Ж | К | Е | Г | Л | І | Я | Ж |
Л | Д | А | К | Е | Й | С | Т | У | Т |
Е | З | М | П | Р | А | Г | Е | Н | О |
І | І | О | Д | Р | Н | Н | Р | У | Г |
М | М | Й | А | А | Д | С | І | Т | Ы |
Р | І | Ц | В | П | Р | Ы | С | Р | О |
А | Н | Ь | Ы | П | Э | Р | О | Л | Д |
В | П | О | Д | Л | Й | Ж | Э | Т | І |
Дамашняе заданне:§ 2; .Індывідуальнае (на выбар):скласці гістарычныя партрэты Давыда Гарадзенскага і Андрэя Полацкага, даць ацэнку іх дзейнасці